Події

Фестиваль «ДоДому на Різдво»

Різдвяний фестиваль — це класична груднева традиція, що існує у багатьох країнах світу, в тому числі й в Україні. Для країн Європи центральним святковим днем є 25 грудня — Різдво Христове за григоріанським і новоюліанським календарем. Для українців самі святкування починаються трохи раніше — від Дня святого Миколая 19 грудня.

Існує свого роду «універсальна формула» різдвяних святкувань: ярмарок із запашними смаколиками та святковими дрібничками, прикрашеною різнокольоровими гірляндами ялинкою та канонічним музичним плейлистом (від душевного Щедрика всіма мовами світу до трохи урочистої Happy New Year гурту ABBA).

Проте формула хоч і універсальна, але далеко не обов’язкова до виконання — тому з року в рік з’являються нові, оригінальні формати. Наприклад, на зимовому фестивалі Tollwood у Мюнхені гості мають можливість не тільки насолодитися ярмарком, але й поринути у вирій культури у всіх її проявах: тут і театр, і живопис, і циркові виступи, і навіть кабаре. А на Light Festival в Амстердамі, крім атмосферної світлової ілюмінації, можна побачити роботи сучасних художників, декораторів і дизайнерів.

З 14 до 20 грудня 2019 року в Українському домі проходив фестиваль «ДоДому на Різдво». Команда спробувала об’єднати в одному просторі дух свята, українські звичаї й мистецтво та створити нову святкову локацію у самому серці Києва.

Оновлена концепція діяльності Українського дому проголошує ідею міждисциплінарності національного центру, а також відкритість для представників різних сфер та інтересів. Якщо виставка «Медіазалежність. Українська версія» була більше зорієнтована на поціновувачів сучасного візуального мистецтва, то фестиваль «ДоДому на Різдво» радо відкрив свої двері для всіх, хто прагнув поринути в атмосферу справжнього українського Різдва. А для найменших гостей Українського дому 19 грудня чекала святкова програма до Дня святого Миколая від Музею Івана Гончара.

Традиція — це сучасно

— Мета фестивалю «ДоДому на Різдво» — протягнути місток між минулим і сучасністю, — розповіла кураторка ярмарку, фахівчиня у сфері української етніки, засновниця бренду «Мрії Марії» Марина Сенчило. — Нині це світовий тренд — спостерігається сплеск інтересу до автентичних культур, їхнього дослідження, осучаснення й інкорпорації в діджиталізований світ. Ми представили українські бренди, які працюють у сегменті традиційної української культури та створюють речі, які можуть стати органічною частиною навіть ультрасучасного декору й інтер’єру. Я впевнена, що ми довели: настав час позбутися стереотипів у сприйнятті традиційної культури як чогось «нафталінного» і йти в ногу з актуальними світовими тенденціями осучаснення спадщини.

Фото: Дмитро Головченко

Дійсно, світ моди зараз переживає черговий сплеск інтересу до форматування етно на сучасний лад: використання барвистих тканин та анімалістичних візерунків, що відсилають до африканської культури, викрійка суконь прямих силуетів з широкими рукавами у японському стилі; асиметричний крій та драпірування за канонами грецької моди — кожна «локальна» мода має певні специфічні елементи, що можна запозичити у «глобальний» фешн. І, як можна було побачити на фестивалі, для України фірмовим почерком лишається вишивка — бо це більше, ніж просто символ нації.

Фото: Дмитро Головченко

Всі ці тези стосуються, звичайно, не тільки предметів гардеробу, але й декору простору, інтер’єрів та екстер’єрів. Яскравий та наочний приклад того, яким може бути сучасний дизайн в етностилі — проєкт «У домі. З минулого у майбутнє» від дизайнерки Оксани Моторної та учнів й випускників Oksana Motorna Decoration School. Вони представили чотири варіанти інтер’єрів, створені з використанням предметів українського декоративно-прикладного мистецтва.

Фото: Дмитро Головченко

— В Україні, на відміну від Європи, не відбулося «еволюції дизайну», коли майстерні й артілі з часом перетворилися на будинки моди та дизайнерські бюро, — пояснила дизайнерка. — У нас традиція увірвалася, тож зараз настав час повернути її, переосмислити й органічно «вбудувати» у сучасність. Етно може стати родзинкою будь-якого мінімалістичного інтер’єру, а колористика і символізм народного мистецтва цілком співзвучні з авангардом.

Тож, гості фестивалю мали гарну можливість придбати подарунки для себе та своїх близьких на будь-який смак: від елементів декору та прикрас для дому до смаколиків та святкових сувенірів. 

Фото: Дмитро Головченко

Симбіоз мистецтва та традиції

— Фестиваль «ДоДому на Різдво» — це перший крок Українського дому у роботі з темою свята і традиції, — розповіла Анастасія Бондаренко, проєктна менеджерка заходу. — Ми створили простір, де кожен міг відчути свято у свій спосіб: через виставки, через інсталяцію, через ярмарок, через події. Різні форми для того, щоб гості з різними потребами та очікуваннями відчули себе затишно, різдвяно, вдома.

Народні промисли давно та органічно пов’язані з українським народним мистецтвом. Запозичуючи кольористику та фольклорні образи, народні художники внесли неоціненний вклад у культурницьку спадщину України. Побачити усю красу цієї взаємодії можна було на двох виставкових проєктах, що проходили в Українському домі протягом фестивалю «ДоДому на Різдво».

Перший проєкт — «Видива», — представив творчість Івана Приходька, заслуженого майстра України, який уже понад 50 років плідно працює у сфері декоративного розпису, народної іграшки та дерев’яної скульптури. Мистецтво Приходька, окрім важливої культурної місії збереження фрагментів народної свідомості, слугує людям утилітарно — прикрашаючи їх оселі та розважаючи. Невеликі кольорові янголята, різнобарвні химерні істоти та орнаментальні розписи Іванового славетного бубна повною мірою уособлюють визначення «наїву».

Друга ж виставка — «На гостини до родини», — стала запрошенням до знайомства із казковим світом українського «наїву», вигаданим і втіленим у життя Марією, Федором, Іваном і Петром Примаченками. Чудернацькі квіти, рослини й тварини, створені Марією, отримали продовження у нових споріднених видах казкових істот у роботах її нащадків. Федір, Іван і Петро були старанними учнями художниці, успадкувавши її допитливе світосприйняття. Проте жоден з нащадків не став виключно послідовником; син і онуки Марії розвинули власні виразні художні мови, ускладнюючи та поглиблюючи казковий світ династії Примаченків.

А в атріумі Українського дому на гостей чекала виняткова за своїми масштабами (20 м заввишки і 10 м завширшки) інсталяція «Гравітація», створена сучасним художником Антоном Логовим із використанням рушників із найбільшої колекції рушників, що належить Віктору Ющенку.

Фото: Дмитро Головченко

За словами художника, рушник є артефактом з нашого повсякденного життя, наділеним глибоким змістом, зашифрованим майстрами у вишитих символах, у поєднанні кольорів, в орнаменті.

— У цій інсталяції рушники об’єднані в єдину композицію та уособлюють «гравітацію» поглядів у сучасному українському суспільстві — його тяжіння до пошуку діалогу та єдності, — пояснив Логов. 

Курс на актуалізацію спадщини

— Чому у сучасних житлових та офісних інтер’єрах різних країн найвищим шиком є використання предметів народних промислів? А в Україні квітне «шароварщина» й народне нерідко вважається старомодним? Як і якими шляхами змінювати це? І чи варто взяти традицію у прогресивне майбутнє, а не залишити на згадку у бабусиній хаті? — над такими питаннями, за словами директорки національного центру Ольги Вієру, роздумувала команда під час створення фестивалю. — У пошуках відповідей та можливостей ми будуємо свою програму з актуалізації спадщини. Саме тому Український дім заснував щорічний фестиваль «ДоДому на Різдво» і запросив до співпраці куратора Марину Сенчило й провідних українських майстрів. Саме тому для створення інсталяції «Гравітація» Антона Логова було обрано такий некласичний, але дуже змістовний у плані традицій матеріал — рушники. І сама інсталяція по-новому розкриває красу й символізм українського рушника.

— Простір національного центру унікальний і з архітектурної точки зору, і з історичної. І він має бути про людей і для людей, наповнюватися світлом, життям, а на свята — казкою, в яку хочеться повертатися. З цим настроєм ми зробили свою першу подію у фестивальному форматі та, віримо, що це стане гарною традицією Українського дому, — додала Анастасія Бондаренко.

Текст: Марія Богатікова

Послуги конгрес-центра з організації та проведення виставкових та конференц заходів

Відділ проведення заходів надасть всебічну підтримку у плануванні та проведенні будь-якої події. Наші фахівці потурбуються про такі необхідні для успішного проведення заходу деталі, як то: дизайн експозиції, зовнішнє оформлення майданчиків, створення виставкових стендів, підбір тимчасового персоналу, оренда додаткового обладнання, організація фуршетів та кава-брейків.

  • Конференц-зали

    Конференц-зали

    Український дім - ідеальне місце для проведення міжнародних так національних конгресів, конференцій, форцмів, семінарів та інших заходів. До ваших послуг оснащені сучасним конференц-обладнанням зали, які дозволяють проводити як невеликі ділові зустрічі, так і масштабні конференції.

    Детальніше
  • Виставкові зали

    Виставкові зали

    Український дім - унікальний презентаційно-виставковий комплекс, який не має аналогів в Україні. Просторі виставкові зали, холи і велика відкрита площа дозволяють безперешкодно проводити декілька заходів одночасно.

    Детальніше
  • Концертна зала

    Концертна зала

    Концертна зала Українського дому дозволяє проводити на найвищому рівні будь-які заходи: конференції, презентації, з'їзди, прес-конференції та семінари Чудова акустика, новітня кіноапаратура, потужне освітлювальне та звукове обладнання підсилюють враження від шоу-програм і офіційних заходів.

    Детальніше
  • Маштабні події

    Маштабні події

    Український дім понад двадцять років працює на ринку виставково-конгресних та MICE послуг. Робота за новими технологіями із застосуванням сучасних маркетингових стратегій дозволяє щорічно успішно реалізовувати великі міжгалузеві та мережеві проекти, виводити на український ринок світові виставкові бренди.

    Детальніше
  • Послуги з забудови площ

    Послуги з забудови площ

    Український дім пропонує організаторам послуги з забудови площ, використовуючи власне виставкове обладнання.

  • Розміщення реклами

    Розміщення реклами

    Міжнародний конгресс-центр готовий співпрацювати з різнопрофільними компаніями з розміщення реклами. Пропонуємо площі у центрі Києва для розміщення різноманітних друкованих рекламних матеріалів на спеціально обладнаних стендах.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6